Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου 2010

" Ένα Μαχαίρι " (1967) - Γιάννης Πουλόπουλος

Ο Γιάννης Πουλόπουλος, ο "άρχοντας των Μπουάτ", τότε που μεσουρανούσε το "Νέο Κύμα" έγινε γνωστός μέσα από τα τραγούδια του Μίμη Πλέσσα. Εγώ όμως έχω αδυναμία σε κάποια άλλα τραγούδια όπως "Το μαχαίρι" σε στίχους του Άκου Δασκαλόπουλου με συνθέτη τον Λίνο Κόκοτο.
Το τραγούδι ξανάκουσα ζωντανά στα πλάισια του "Φεστιβάλ Σύμης" τον Αύγουστο του 2009, σε μια βραδιά αφιερωμένη στον Λίνο Κόκοτο, που παραβρέθηκε και ο ίδιος. Πάντα με συγκινούσε αυτό το τραγούδι και σας το παρουσιάζω.

Ένα μαχαίρι

Μουσική: Λίνος Κόκοτος
Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Πρώτη εκτέλεση: Γιάννης Πουλόπουλος
Δίσκος: " Γιάννης Πουλόπουλος " (1967)

Νύχτα, μες στη νύχτα
πάντα περπατώ
χρόνια σε γυρεύω
μα που να σε βρω

Ένα μαχαίρι χρυσό φυλάω να σου δώσω
να το καρφώσεις μες στο στήθος που πονά
Μα ποιος το ξέρει απ' τον καϋμό αν θα γλυτώσω
σαν θα περάσω στη βαθειά τη λησμονιά

Ρίξε την καρδιά μου
μέσα στη φωτιά
πάρε απ' τη στάχτη
δυό χρυσά πουλιά

Ένα μαχαίρι χρυσό φυλάω να σου δώσω
να το καρφώσεις μες στο στήθος που πονά
Μα ποιος το ξέρει απ' τον καϋμό αν θα γλυτώσω
σαν θα περάσω στη βαθειά τη λησμονιά

Το εξώφυλλο του Δίσκου
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ
ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΙΝΟ ΚΟΚΟΤΟ

Ένας εξαιρετικός συνθέτης που δεν έχει αναγνωρισθεί η συμβολή του στην Ελληνική Μουσική. Ίσως λόγω του χαρακτήρα του και του αντιπαθητικού προφίλ του !! Όμως έχει γράψει απίστευτα, εκπληκτικά τραγούδια που ερμήνευσαν μεγάλοι τραγουδιστές.
Αναφέρω ενδεικτικά και μόνο: Γιώργος Ζωγράφος ("Μικρό παιδί"), Γιάννης Πουλόπουλος ("Ένα μαχαίρι", "Χάθηκαν οι ώρες" "Όσα δε βάνει ο λογισμός", "Κόρη του γιαλού" "Γειτονάκι μου"), Ρένα Κουμιώτη ("Κόρη του γιαλού" "Το θαλασσινό τριφύλλι" ), Μιχάλης Βιολάρης ("Το δελφινοκόριτσο") αλλά και η Δήμητρα Γαλάνη, ο Μανώλης Μητσιάς και τόσοι άλλοι.
Με τον Λίνο Κόκοτο δεν τελειώσαμε εδώ, θα τα πούμε σύντομα....

Λίνος Κόκοτος

Για Μένα

Η ανάγκη για επικοινωνία γέννησε την ιδέα για την δημιουργία ενός Ιστοχώρου, μέσα από την δυνατότητα που προσφέρει απλόχερα το Διαδίκτυο. Αποτελεί μόνο ένα μέσο να εκφράσω, να αποτυπώσω και να κοινοποιήσω μερικές σκέψεις, ενδιαφέροντα και προβληματισμούς μου, και να τις μοιραστώ με φίλους και δικούς μου ανθρώπους.
Αχιλλέας

Η Λίστα Ιστολογίων μου

Back to TOP  

  © Blogger template 'Isfahan' by Ourblogtemplates.com 2008