Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2011

Γιάννης Σπανός - "Εκείνο το Καλοκαίρι"

Ο Γιάννης Σπανός είναι σαφώς ο "Πατέρας" του Νέου Κύματος και της ερωτικής πόπ-μπαλάντας. Δεν υπήρχε μπουάτ στην Πλάκα και τραγουδιστής που να μη ερμήνευε τα τραγούδια του. Από τον Ζωγράφο και την Αρλέτα μέχρι τον Πουλόπουλο. Τώρα μοιάζει παρωχημένος και τα τραγούδια του λίγο παλαιομοδίτικα αλλά με αυτά μεγαλώσαμε. Και οι αναμνήσεις συνεχίζονται...
Εκείνο το Καλοκαίρι (1971)

Τη Μουσική για την ταινία "Εκείνο το Καλοκαίρι" σε σκηνοθεσία Βασίλη Γεωργιάδη συνέθεσε ο Γιάννης Σπανός. Μεγάλη κινηματογραφική επιτυχία της εποχής με πρωταγωνιστές την Έλενα Ναθαναήλ και τον Λάκη Κομνηνό. Η Επιτυχία της ταινίας οφείλεται κατά κύριο λόγο στην εκπληκτική μουσική του Γιάννη Σπανού και στην ερμηνεία των τραγουδιών από τον Γιάννη Φέρτη και την Αφροδίτη Μάνου.
O Δίσκος με το Soundtrack της ταινίας έγινε Χρυσός μόλις τις πρώτες εβδομάδες της κυκλοφορίας του. Ακουγόταν στα νεανικά πάρτυ και χορευόταν μετά μανίας σε κολλητά "μπλουζ" με τις ντάμες. Ας τα θυμηθούμε...
"ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ"

Ένα Kαλοκαίρι

Στίχοι: Αλέξης Αλεξόπουλος
Μουσική: Γιάννης Σπανός
Πρώτη εκτέλεση: Αφροδίτη Μάνου



Ένα καλοκαίρι
η αγάπη χάθηκε
πάγωσε τ' αγέρι
ρόδο που μαράθηκε
κι η χαρά μας έσβησε
τη νύχτα ξαφνικά
μες στο σκοτάδι
Ενα αστέρι έδυσε μακρυά
πριν να χαράξει η αυγή

Ένα καλοκαίρι
πέρασε δεν στάθηκε
τ' άσπρο περιστέρι
μες στην μπόρα χάθηκε
Χάθηκε η χαρά μου
σβήσαν τα όνειρά μου
κι ήρθε στην καρδιά μου
παγωνιά

Σαν με κοιτάς

Στίχοι: Αλέξης Αλεξόπουλος
Μουσική: Γιάννης Σπανός
Πρώτη εκτέλεση: Γιάννης Φέρτης
& Αφροδίτη Μάνου


Σαν με κοιτάς
ηλιοβασίλεμα στα μάτια σου, φωτιά
καίγομαι μέσα στη δική σου τη ματιά
λιώνω σαν φλόγα την αυγή σαν με κοιτάς.

Σαν με κρατάς
είναι τα μπράτσα σου μια θάλασσα πλατιά
που μέσα χάνομαι και πνίγομαι βαθιά
μες στα μαβιά της τα νερά σαν με κρατάς.

Μη μου μιλάς
νιώσε στα στήθη μου τους κτύπους της καρδιάς
μες στην παλάμη μου το ρίγος της νυχτιάς
να μ' αγαπάς, να μ' αγαπάς, να μ' αγαπάς.

Και σ' αγαπώ
δεν έχω τίποτ' άλλο, τίποτα να πω
το καλοκαίρι αυτό θα σβήσω, θα χαθώ
άσε με απλά να σ' αγαπώ, να σ' αγαπώ.

Μαζί σου στην ακρογιαλιά

Στίχοι: Αλέξης Αλεξόπουλος
Μουσική: Γιάννης Σπανός
Πρώτη εκτέλεση: Γιάννης Φέρτης
& Αφροδίτη Μάνου


Στο κύμα δίπλα περπατώ
Κι από το χέρι σε κρατώ
Γαλάζιος δρόμος πρωινός
Γαλάζια γη και ουρανός

Μαζί σου στην ακρογιαλιά
Κοχύλια παίζω και φιλιά
Πλατιά η καρδιά μου και μπορεί
Τον κόσμο όλο να χωρεί

Το βράδυ σαν θα'ρθεί θαμπό
Στα παραμύθια σου θα μπω
Πεντάμορφη να σαι της γης
Κι εγώ φτωχός πραματευτής

Μαζί σου στην ακρογιαλιά
Κοχύλια παίζω και φιλιά
Πλατιά η καρδιά μου και μπορεί
Τον κόσμο όλο να χωρεί

Σημαντική σημείωση: Στο ορχηστικό κομμάτι του δίσκου "Στα κύματα" προστέθηκε φωνή και στίχοι πολύ αργότερα το 1982, με τραγουδίστρια την Τάνια Τσανακλίδου και τίτλο "Αν μ΄αγαπάς". Αλλά για αυτό το τραγούδι θα τα πούμε σε άλλη ανάρτηση.

Για Μένα

Η ανάγκη για επικοινωνία γέννησε την ιδέα για την δημιουργία ενός Ιστοχώρου, μέσα από την δυνατότητα που προσφέρει απλόχερα το Διαδίκτυο. Αποτελεί μόνο ένα μέσο να εκφράσω, να αποτυπώσω και να κοινοποιήσω μερικές σκέψεις, ενδιαφέροντα και προβληματισμούς μου, και να τις μοιραστώ με φίλους και δικούς μου ανθρώπους.
Αχιλλέας

Η Λίστα Ιστολογίων μου

Back to TOP  

  © Blogger template 'Isfahan' by Ourblogtemplates.com 2008